Hvordan aktiverer jeg integrasjon mot Tripletex?

Finn ut hvordan du setter opp en integrasjon mot Tripletex for å få timelister overført automatisk.

Hvis du benytter Tripletex som regnskapsprogram, har du muligheten å koble sammen HR-systemet og Tripletex for å gjøre timeregistrering enklere. Dette settes opp under Selskapsinnstillinger av administrator. Under fanen som heter Generelt ligger innstillingene for HR-systemet, hvor du helt nederst finner en knapp for å koble til Tripletex. Ved å klikke på den kan du starte prosessen med å koble de to systemene sammen. 

For å koble HR-systemet til Tripletex må du først aktivere «Integrasjoner» i Tripletex, hvis du ikke allerede har gjort det. Når «Integrasjoner» er aktivert kan du opprette en API-brukernøkkel i Tripletex som du limer inn i det første steget for å få systemene til å snakke med hverandre. Hvordan du får laget API-brukernøkkelen er beskrevet i det første steget, men også i Tripletex sitt hjelpesenter

Applikasjonsnavn: GrønnJobb

Det er viktig at du skriver Applikasjonsnavnet nøyaktig slik det er oppgitt her, inkludert store og små bokstaver, når du skriver det inn i Tripletex.

Når API-brukernøkkelen er limt in kan du gå videre til de neste stegene. Der henter vi prosjekter, lønnsarter og ansatte fra Tripletex, og du må bestemme hvilken av informasjonen du ønsker å overføre til HR-systemet. Vi henter kun informasjonen fra Tripletex når du gjennomfører denne aktiveringsprosessen, og du kan oppdatere informasjon ved å gå gjennom den på nytt på et senere tidspunkt. Mellom disse tilfellene henter vi ingen nye prosjekter, lønnsarter eller ansatte fra Tripletex.

Under aktiveringsprosessen er det kun mulig å hente informasjon fra Tripletex og legge den til i HR-systemet. Det er ikke mulig å gjøre det motsatt vei. Dersom du har prosjekter eller ansatte i HR-systemet som du ønsker å legge til i Tripletex, må det gjøres manuelt direkte i Tripletex sitt system. Dersom du gjør endringer på prosjekter, lønnsarter eller ansatte i HR-systemet etter at du gått gjennom aktiveringsprosessen, må du også selv sørge for å gjøre disse endringene i Tripletex. 

Du kan lese mer om hvordan koblingen til Tripletex fungerer for prosjekter og ansatte i disse artiklene:

Henting av prosjekter

Henting av ansatte

Integrasjonen er ikke ferdig satt opp før du har fullført hele aktiveringsprosessen. Du må klikke "Ferdigstill" på siste steg, selv om du velger å ikke krysse av for å hente prosjekter, lønnsarter eller ansatte. Hvis du avslutter før du har fullført prosessen vil ikke integrasjonen fungere, og ingen timer vil bli sendt til Tripletex.

Oppdater eller fjern integrasjonen

Etter at du har fullført prosessen for første gang, får du opp muligheten til å oppdatere eller fjerne tilkoblingen. Du kan oppdatere den hvis du for eksempel har lagt til nye ansatte eller nye prosjekter i Tripletex som du ønsker å hente til HR-systemet, eller om du har opprettet en ny API-brukernøkkel. Prosessen ser helt lik ut som første gang og du velger selv hvilken informasjon du ønsker å hente.

Godkjente timer overføres automatisk til Tripletex inntil du velger å fjerne integrasjonen. Hvis du fjerner den kan du alltid opprette den på nytt igjen ved å klikke på "Koble til Tripletex".