Finn ut hvordan du lager en onboardingplan med oppgaver i systemet når dere får en ny ansatt.
Når du klikker på Onboarding i menyen til venstre så får du en oversikt over alle onboardingplaner som er laget for ansatte i ditt selskap. Til høyre i listen finner du oppgavelisten, hvor alt som skal gjøres under onboardingen er inkludert, og hvor du også kan se hvem som fått i oppgave å gjøre det.
Lag en onboardingplan
For å opprette en plan klikker du på "Ny". Her må du først fylle ut hvilken ansatt denne planen gjelder. Den ansatte må være opprettet i systemet før du kan velge den her. Hvis du ikke har lagt til den ansatte, gå til "Mine ansatte" og gjør det først. I dette steget kan du velge å bruke en av de onboarding-maler som Grønn Jobb tilbyr.
I det andre steget kan du velge å laste opp dokumenter som hører til arbeidsforholdet. Det kan for eksempel være arbeidsavtale eller CV. Dokumentene du velger å laste opp her samles i en mappe med den ansattes navn, som du finner under menyvalget "Dokumenter".
Denne mappen vil kun være synlig for den ansatte, deres avdelingsleder og admin-brukere.
I det tredje steget lager du selve planen for hva som skal gjøres i onboarding-prosessen for den nyansatte. Hvis du har valgt å bruke en mal, vil punktene fra den malen vises her. Du kan alltid fjerne eller legge til punkter dersom du ønsker det. Du kan også legge til oppgaver til punktene hvis det er ønskelig.
Når du er fornøyd kan du ferdigstille planen. Har du lagt til oppgaver vil de bli sendt til de ansvarlige og mappen med dokumentene opprettes nå. Ved å klikke på oppgavelisten kan du nå se alle punktene som skal gjøres og sjekke av de som har blitt gjort. Hvis en punkt har oppgaver knyttet til seg vil statusen oppdateres automatisk når status på oppgaven oppdateres. Du kan også legge til og slette oppgaver her.