Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Hva gjør jeg hvis en ansatts epost allerede er registrert?

Av ulike årsaker kan en ansatts e-postadresse allerede være registrert i systemet når du prøver å legge dem til. Her kan du finne ut hva som gjelder i disse tilfellene.

Hvis du får den her meldingen når du prøver å registrere en ansatt, betyr det at e-postadressen allerede er registrert i systemet. Det er ikke mulig å registrere to forskjellige brukere med samme e-postadresse.

E-postadressen kan være registrert til en bruker i bedriften din, eller til en helt annen. Dette kan for eksempel skje hvis en ansatt har hatt en tidligere arbeidsgiver som også bruker Grønn Jobbs produkter, og den brukeren fortsatt er registrert der. I så fall må den ansattes tidligere arbeidsgiver gi Grønn Jobb tillatelse til å slette brukeren fra systemet, slik at den kan legges til igjen i en din bedrift.

Meldingen kan også vises hvis du har forsøkt å opprette den ansatte, men noe gikk galt under opprettelsesprosessen. Hvis du får denne meldingen når du prøver å legge dem til igjen, men ikke ser den ansatte i listen under «Mine ansatte», kan du kontakte kundesenteret for å få hjelp.

Hvis du har en såkalt flerselskapsløsning, som betyr at du har flere sammenkoblede selskaper registrert i Grønn Jobbs produkter, er det mulig å legge til en ansatt fra et av de sammenkoblede selskapene til et annet av de sammenkoblede selskapene.

Hvis du skal gjøre det, legger du til den ansatte som vanlig. Når du registrerer en e-post som allerede finnes i et sammenkoblet selskap, vil du bli varslet. Informasjonen knyttet til brukeren vil bli fylt ut automatisk, og du trenger bare å fylle ut den spesifikke informasjonen per selskap.

Den ansatte har da kun én bruker de logger inn med, og deretter velger de hvilket selskap de vil være i når de bruker systemet. Dette er bare mulig hvis selskapene er sammenkoblet.