Gå til innhold
Norsk – Norge
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Kan jeg se om mine ansatte har tatt kurs?

Finn ut hvordan du kan se hvem som begynt og hvem som har bestått ulike kurs.

Under menyvalget kalt "Ansattes kurs" får Avdelingsledere, Daglig ledere og Admin-brukere en oversikt over kursstatus for sine ansatte. Her kan du følge med for å se hvordan de ansatte ligger an med de ulike kursen. Brukere som ikke har noen av disse rollene kan ikke se menyvalget. 


Listen til venstre viser dine ansatte og kolonnene viser alle kurs som har en eksamen. Dersom den ansatte ikke har tilgang til kurset, vises et grått ikon. Dette betyr mest sannsynlig at den ansatte ikke har fått tildelt en lisens til Kursportalen.

Hvis et blått ikon vises, betyr det at den ansatte ikke har startet kurset. Når den ansatte er ferdig med å se minst én episode, slik att episoden er markert med en blå hake, endres også status på oversikten til et gult ikon. Når den ansatte går videre til eksamen vil status oppdateres basert på om vedkommende stryker eller består. Ikonet blir deretter enten rødt eller grønt. 

Hvis du ikke ser et kurs i oversikten, er det fordi kurset ikke har noen eksamen. Du kan ikke se statusen til disse kursene.

Du kan bruke filtrene øverst på siden for å finne ut statusen til en enkelt ansatt, eller for et enkelt kurs. Du kan bruke flere av filtrene samtidig hvis du ønsker det. Mange kurs finnes tilgjengelig på flere språk, men i oversikten er de samlet under én og samme kolonne. Hvis en ansatt for eksempel har tatt et kurs på polsk, trenger du ikke å finne den polske tittelen hvis du bruker systemet på norsk. Statusen vil da være under den norske tittelen.

Dersom du ønsker å sende en påminnelse til en ansatt om å ta kurs, kan dette gjøres ved å klikke på "Send påminnelse". Da må du først velge hvilket kurs du vil sende en påminnelse for. Deretter velger du hvilke ansatte du ønsker skal motta påminnelsen. Du kan ikke sende påminnelser til ansatte som allerede fullført kurset.