Kan jeg se om mine ansatte har tatt kurs?

Finn ut hvordan du kan se hvem som begynt og hvem som har bestått ulike kurs.

Under menyvalget kalt "Ansattes kurs" får Avdelingsledere, Daglig ledere og Admin-brukere en full oversikt over kursstatus for sine ansatte. Her kan du følge med for å se hvordan de ansatte ligger an med de ulike kursen. Brukere som ikke har noen av disse rollene kan ikke se menyvalget. 

 

Listen til venstre viser dine ansatte og kolonnene viser alle kurs som har en eksamen. Bruk pilene nederst til høyre for å laste inn flere ansatte, og scrolleren for å se flere kurs. Dersom den ansatte ikke har tilgang til kurset, vises et grått ikon. Dette betyr mest sannsynlig at den ansatte ikke har fått tildelt en lisens til Kursmodulen.

Hvis et blått ikon vises, betyr det at den ansatte ikke har startet kurset. Når den ansatte er ferdig med å se minst én episode, slik att episoden er markert med en blå hake, endres også status på oversikten til et gult ikon. Når den ansatte går videre til eksamen vil status oppdateres basert på om vedkommende stryker eller består. Ikonet blir deretter enten rødt eller grønt. 

Dersom du ønsker å sende en påminnelse til en ansatt om å ta kurs, kan dette gjøres ved å klikke på "Send påminnelse". Da må du først velge hvilket kurs du vil sende en påminnelse for. Du kan sende for flere kurs samtidig. Deretter velger du hvilke ansatte du ønsker skal motta påminnelsen. Du kan ikke sende påminnelser til ansatte som allerede fullført kurset.