Hvordan ser jeg mitt stoffkartotek?

Her får du vite hvordan du aktiverer stoffkartotek for ditt selskap og hvordan du laster opp datablader.

Opprette stoffkartotek

Hvis ditt selskap har plikt til å opprette stoffkartotek kan dette gjøres direkte i systemet. For å gjøre det tilgjengelig for ditt selskap klikker du på ikonet for innstillinger lengst opp til høyre i bild og velger "Selskap".

 

Klikk på "Generelt" og deretter HMS-system. Her kan du velge å slå på stoffkartotek for ditt selskap. Når du slår på denne knappen og lagrer vil stoffkartotek være aktivert for ditt selskap. 

 

Hvis du laster inn siden på nytt eller klikker på hjem, vil du nå kunne se at menyvalget "Stoffkartotek" finnes i menyen til venstre under "Register".  Her kan du nå samle alle dine datablader på et sted.

 

Bruke stoffkartotek

Klikk på "Laste opp" for å laste opp datablader. Du kan laste opp flere dokumenter samtidig. I steg 2 fyller du inn informasjon om hvilken leverandør stoffet kommer fra, når siste godkjenningsdato var, når utløpsdatoen er og hvis stoffet har blitt substitusjonsvurdert eller ikke. Til slutt ser du over at all informasjon stemmer. Når du er ferdig klikker du "Ferdigstill". Nå vil dokumentene du har lastet opp vises i listen og være synlige for de som du har gitt tilgang til.