Hvordan kan vi endre hovedadministrator/kontaktperson?

Her kan du lese om hva du må gjøre for å endre hvem som er hovedadministrator i systemet.

Hva er en hovedadministrator?

Hvert selskap kan ha så mange administrator-brukere de vil. Brukertypen velges når brukere opprettes og kan endres i etterkant om ønskelig. Den som Grønn Jobb oppretter som første bruker i selskapet blir automatisk hovedadministrator. Det betyr at det er denne personens kontaktinformasjon som står oppført i selskapsinformasjonen, som kundesenteret i Grønn Jobb også kan se. Bortsett fra denne kontaktinformasjonen er det ingen andre forskjeller mellom hovedadministratoren og andre administratorbrukere i systemet.

Hvis ditt selskap tilhører en flerselskapsløsning, er det hovedadministratoren som knytter selskapene sammen og det litt mer til for å endre hovedadmin i disse tilfellene. 

Hvordan endre hovedamin i et enkelt selskap

For å endre hvem som er hovedadministrator, må det først være minst én annen administrator-bruker i selskapet. Hvis det ikke er andre administratorer i selskapet, kan du endre brukertype på en ansatt. Brukertype kan endres av brukere med rollen avdelingsledere eller daglig leder. 

Det er også mulig å legge til en ny bruker i selskapet og velge brukertype admin når denne opprettes. Hvem som kan legge til nye ansatte bestemmes i selskapsinnstillingene av admin, men standardoppsettet er at brukere med rollen avdelingsleder eller daglig leder kan gjøre dette. 

Dersom det ikke finnes noen brukere i selskapet som kan gjøre dette kan du kontakte vårt Kundesenter, så kan de legge til en ansatt i selskapet med rett tilgang. Kontaktinformasjon finner du nederst i denne artikkelen. 

Når det er minst én annen admin-brukere i selskapet, kan denne personen logge inn og endre hvem som skal være hovedadministrator, ved å gjøre følgende:

  1. Klikk på ikonet for innstillinger oppe i hjørnet og velg selskapsinnstillinger. 
  2. Gå til fanen for Hovedadministrator/kontaktperson
  3. Klikk på rediger og velg en ny hovedadmin. Du kan kun velge admin-brukere her.

Hvordan endre hovedadmin i flerselskap

For å endre hvem som er hovedadministrator, må det først være minst én annen administrator-bruker i selskapene. Hvis det ikke er andre administratorer i selskapene, kan du endre brukertype på en ansatt. Brukertype kan endres av brukere med rollen avdelingsledere eller daglig leder. 

Det er også mulig å legge til en ny bruker og velge brukertype admin når denne opprettes. Hvem som kan legge til nye ansatte bestemmes i selskapsinnstillingene av admin, men standardoppsettet er at brukere med rollen avdelingsleder eller daglig leder kan gjøre dette. 

Dersom det ikke finnes noen brukere som kan gjøre dette kan du kontakte vårt Kundesenter, så kan de legge til en ansatt i selskapet med rett tilgang. Kontaktinformasjon finner du nederst i denne artikkelen. 

Når det er minst én annen admin-brukere i selskapet, kan denne personen logge inn og endre hvem som skal være hovedadministrator, ved å gjøre følgende:

  1. Klikk på ikonet for innstillinger oppe i hjørnet og velg innstillinger for alle selskaper. 
  2. Klikk på rediger og velg en ny hovedadmin. Du kan kun velge admin-brukere her.

For at den nye hovedadministratoren skal ha tilgang til alle selskapene, må de også legges til som ansatt i alle selskapene. Dette kan kun gjøres av brukere med tilgang til de selskapene som brukeren skal legges til i. Dersom det ikke er noen tilgjengelig som kan legge til brukeren som ansatt i alle selskapene, kan dere ringe vårt Kundesenter som kan legge til brukeren.

Kundesenter

Åpningstider: Man- Fre 09:00-15:00 

📞 69 79 11 30

📧 post@gronnjobb.no