Hvordan kan jeg administrere lisenser?

Her finner du informasjon om hvem som kan fordele lisenser og hvordan det gjøres.

Tilegne lisenser til eksisterende ansatte

Administrering av lisenser er bare tilgjengelig for brukere med brukertypen admin. For å håndtere hvem som har hvilken lisens i ditt selskap klikker du på ikonet for innstillinger lengst opp til høyre og velger "Selskap".

 

Her kan du se hvilke produkter ditt selskap har kjøpt. Hvis du klikker på produktet kan du se hvem som har lisens for dette produktet. Her ser du også hvor mange ledige lisenser som finnes. For å tilegne en lisens til en ansatt klikker du på "Tilegne lisens". Du vil da få opp en liste av alle ansatte i selskapet og kan velge hvem som skal ha lisensen. 

 

Tilegne lisenser til nye ansatte

Hvis den ansatte ikke allerede har blitt lagt inn under Mine ansatte, må du legge den til for å kunne gi den en lisens. Når du legger til en ny ansatt får du et valg i steg 3 om hvilke lisenser du vil gi den ansatte. Er det ikke noe ledige lisenser tilgjengelige må du legge til den ansatte først og så deretter administrere dine lisenser på selskapsinnstillinger.