Hvorfor mangler det en halvtime fra min timeregistrering?

Les om hvordan systemet automatisk trekker 30 minutter for ubetalt lunsj.

Under selskapsinnstillinger kan administrator velge hva den ukentlige arbeidstiden for selskapet skal være. Det er to alternativer her:

  1. 37,5 timer
  2. 40 timer

Standardinnstillingen er 37,5 timer, noe som betyr at lunsjpausen er ulønnet og ikke skal regnes med i arbeidstiden. For den ansatte som registrerer sin arbeidstid betyr dette at det trekkes 30 minutter fra arbeidstiden, dersom de velger å registrere tiden mellom to klokkeslett. Halvtimen trekkes kun dersom det er mer enn 5 timer mellom klokkeslettene.

NB: Det trekkes kun 30 min når den ansatte velger å registrere arbeidstiden mellom to klokkeslett. Dersom den ansatte velger å registrere antall timer, trekkes ingenting.

Dersom du ikke ønsker at det skal trekkes 30 minutter for ubetalt lunsj, må administrator velge 40 timer som ukentlig arbeidstid på selskapsinnstillingene.