Når du som kunde velger å si opp et eller flere av våre produkter har vi ikke lenger lov å lagre din data i våre systemer. Les her om hvordan det håndteres.
Du som kunde kan si opp avtalen dere inngått med oss på Grønn Jobb, hvis dere ikke lenger ønsker å bruke våres produkt. Da vil vi registrere et utløpsdato for produktet som sies opp, basert på avtalevilkårene. Dette utløpsdato kan administrator se hvis de går til selskapsinnstillinger og ser på oversikten for produkter og lisenser.
Når utløpsdato er passert fjernes lisensene for produktet fra deres selskap og deres brukere. Dette betyr at ingen av de ansatte i selskapet vil kunne logge inn i systemet. Unntaket er den som er registrert som hovedadministrator, som vil få beholde lisensen sin i 3 måneder etter utløpsdato, for å kunne hente ut data som er lagret i systemet. Etter disse månedene slettes all data som tilhører produktet permanent.
Hvis dere for eksempel har sagt opp HMS-systemet, utløpsdato e passert og det kun er hovedadministrator som har tilgang, så vil en melding vises på dennes forside når den går til HMS-systemet. Når de 3 ekstra månedene er passert etter utløpsdatoen, vil også lisensen til hovedadministrator fjernes og all data som er lagret i HMS-systemet vil bli permanent slettet.
Hvis dere har kjøpt flere av våre produkter og kun sier opp en av de, vil dere fortsatt ha alle lisenser til den produkt dere ikke sagt opp. Alle ansatte vil fortsatt kunne logge inn og se de produkter som ikke er sagt opp, men vil ikke kunne gå til det produkt som er sagt opp. Hovedadministrator vil kunne gå til produktet i 3 måneder etter utløpsdato, og vil da få meldingen som beskrevet tidligere.