Her finner du ut hvor du registrerer hvem som er verneombud i ditt selskap.
Hvis ditt selskap har et verneombud kan du registrere dette i systemet. Gå til selskapsinnstillinger ved å klikke på ikonet for innstillinger lengst opp til høyre og velg "Selskap".
Velg "Generelt" og velg den eller de ansatte som skal ha denne rollen. Innstillingen oppdateres automatisk og du trenger ikke å klikke på noen lagre-knapp. Verneombud har andre tilganger enn andre ansatte i systemet. De har automatisk tilgang til alt i HMS-systemet og kan behandle avvik på samme vis som de med brukertype Admin, ellers har den samme tilganger som en ansatt. Hvis du vil endre tilgangene kan du gjøre dette på rolleinnstillinger.
Hvis du vil endre rollen på verneombudet kan du ikke gjøre dette direkte på den ansatte, hvor du kan endre andre roller. Du må gå inn på selskapsinnstillinger å bytte hvem som er verneombud, alternativt slå av knappen hvis ditt selskap ikke har et verneombud. Rollen til den ansatte vil da gå tilbake til den tidligere rollen.