Hvordan endrer jag epost på en bruker?

Les om hvordan du kan endre epost på din egen eller noen annen sin bruker.

Du kan endre en brukers epost hvis du for eksempel har oppgitt feil epost når du opprettet den ansatte eller hvis en ansatt har endret epost. For å gjøre dette må du gå til menyvalget "Mine ansatte" og klikke på den ansatte du ønsker å endre epost til. Ved å klikke på "Rediger" kan du åpne skuffen som heter "Generell informasjon", hvor du kan redigere eposten.

 

Kun brukere med rolle Avdelingsleder, Daglig leder eller brukertype Admin kan bytte epostadresse. En brukere med rollen Ansatt eller Verneombud kan ikke gjøre dette selv.

Når du har endret, og klikker på "Lagre"  vil eposten bli oppdatert og den ansatte kan bruke den nye epostadressen som brukernavn for å logge inn. Når du lagrer sendes det en epost med aktiveringslink til den nye adressen. Det sendes også informasjon til den gamle epostadressen om at brukernavnet er endret.